Close

Idealne śniadanie

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Prawidłowo zbilansowany daje nam nie tylko energię do codziennych aktywności, ale również korzystnie wpływa na funkcjonowanie organizmu. Śniadanie składające się z odpowiednich składników przyspiesza metabolizm i pobudza organizm do działania. Osoby, które nie przywiązują odpowiedniej wagi do śniadań, częściej skarżą się na problemy z koncentracją, osłabienie, senność, a także bóle głowy.

Często opuszczamy ten posiłek z powodu pośpiechu lub chęci dłuższego pospania przed szkołą bądź pracą. Jednak przygotowanie śniadania nie musi być czasochłonne, a korzyści płynące z jego spożywania są zauważalne od razu. Warto więc odrobinę się wysilić i przygotować sobie coś pożywnego w domu lub na wynos, jeśli rano nie mamy na to czasu, możemy dzień wcześniej przygotować posiłek.

Osoby, którym zależy na utracie zbędnych kilogramów, powinny na śniadanie wybierać produkty bogate w błonnik. Skuteczne wspomaga odchudzanie, reguluje procesy trawienne, hamuje napady głodu i usuwa toksyny z organizmu. Jego najlepsze źródła to m.in. płatki owsiane, pieczywo pełnoziarniste, kasza jaglana, suszone owoce, siemię lniane, banany i pestki słonecznika. Dodatek do śniadania w postaci orzechów i nasion dostarcza organizmowi niezbędnych kwasów tłuszczowych i witamin. Stanowią świetny dodatek do płatków czy musli. Nie tylko wzbogacają smak, ale też dają dużą dawkę energii.

Pomijanie śniadań ma negatywny wpływ na funkcjonowanie organizmu, może powodować wilczy apetyt w ciągu dnia, podjadanie i problemy z sylwetką, a także może być czynnikiem poważnych chorób. Pożywne śniadanie może zwiększyć naszą wydajność i korzystnie wpłynąć na nasze samopoczucie oraz możliwości poznawcze.

Przepis na pudding z nasionami chia. Proste w przygotowaniu i smaczne śniadanie. Można je przygotować dzień wcześniej. Wystarczy wymieszać nasiona chia z ulubionym mlekiem lub jogurtem. Po kilku godzinach pudding jest gotowy do spożycia. Można go serwować z owocami, bakaliami lub musem owocowym.

Składniki na dwie porcje:

  • 250 ml mleka lub jogurtu
  • 5 łyżek nasion chia
  • opcjonalnie miód, cukier, syrop z agawy lub syrop klonowy
  • dodatkowo owoce, bakalie lub mus owocowy

Sposób przygotowania:

  1. Mleko lub jogurt wymieszać z nasionami chia i dosłodzić do smaku.
  2. Wstawić do lodówki na kilka godzin a najlepiej na całą noc.
  3. Udekorować owocami, bakaliami lub musem z owoców.

Smacznego!